Kwark wordt vaak dagelijks gegeten. Het kan als dessert worden gebruikt, dan kunnen er bijvoorbeeld stukjes fruit aan toe worden gevoegd. Het hoort vaak ook bij een caloriearm dieet omdat het een laag caloriegehalte heeft. Een vetarm ontbijt kan bijvoorbeeld bestaan uit honing en muesli met kwark. Als u de volle kwark neemt, dan moet u weten dat deze een vrij hoog vetgehalte heeft vergeleken met bijvoorbeeld yoghurt. De magere kwark is de beste optie als u op dieet bent en toch kwark wilt blijven eten. Als kwark is bereid, dan is het vaak een soort verse kaas. Daarom wordt het in België ook wel een plattekaas genoemd. In het Frans noemen ze het verse kaas. Als u dol bent op dit gerecht, dan kunt u het gerust dagelijks eten. Maar u moet er dan goed op letten welke variant u gaat eten. De magere variant bevat namelijk maar weinig vetten en deze kunt u dan het beste kiezen.


Kwark nog lekkerder maken

Sommige mensen vinden pure kwark lekker, anderen niet. Maar gelukkig kunt u de kwark zelf erg lekker maken. U kunt er namelijk fruit en vruchten aan toevoegen. Dit geeft net weer wat meer smaak aan het gerecht. Daardoor kunt u het lekker zoet maken. Na het avondeten kan het als dessert op worden gediend, dan wordt er vaak een bak kwark neergezet en een schaal met vruchtjes en dan kunt u er zelf een heerlijk nagerecht van maken. Het is een gezond zuivelproduct, maar u moet niet teveel eten want teveel van een productsoort is nooit goed. Wisselt u daarom af en zorgt u dat u voldoende zuivel binnen krijgt, iedere dag weer. Als u van kwark houdt zal dat geen probleem zijn, want dan kunt u na het eten lekker smullen van deze variaties! Kwark is dus prima te gebruiken als nagerecht, maar ook als tussendoortje voor de lekkere trek.